KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Dobrovského tunely a velký okruh v Brně se otevřou letos v září

Dobrovského tunely a velký okruh v Brně se otevřou letos v září

Publikováno: 24.2.2012, Aktualizováno: 9.3.2012 09:15
Rubrika: Tunely, Velký městský okruh Brno

Dobrovského tunely a velký městský okruh v Brně se po zdlouhavých komplikacích otevřou letos v září. Při prohlídce stavby to dnes slíbil ministr dopravy Pavel Dobeš.
 

"V září budou otevřeny Dobrovského tunely a bude na ně navazovat svitavská radiála," potvrdil Dobeš. Stavbu tunelů, kterým se říká i Královopolské, provázela řada komplikací, aktivisté se léta soudili o dopad na okolí tunelů, hlučnost a život obyvatel v blízkosti stavby. Loni na podzim se aktivisté domluvili s Ředitelstvím silnic a dálnic a stavba tak pokračuje.

Výstavbu tunelů také na podzim ohrozily zprávy z ministerstva dopravy, podle nichž neměly být dokončeny příští rok, ale až v roce 2014. Stavbu měl ohrozit nedostatek peněz ze státního rozpočtu pro Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Ministerstvo ale koncem září potvrdilo, že nově schválený rozpočet SFDI nakonec počítá s 1,143 miliardy korun na dostavbu Dobrovského tunelů na letošní konec léta.

Ministr Dobeš se při své návštěvě Brna zajímal i o takzvanou žabovřeskou radiálu. Podle Dobeše ministerstvo stavbu podporuje, už vyčlenilo 68 milionů korun na výkup pozemků. Dalších 42 milionů korun je určeno na přípravu stavby kolem Tomkova náměstí v Brně.

Ministerská návštěva se zajímala i o železniční dopravu, například o modernizaci trati z Brna do Přerova mezi lety 2014 a 2020. Podle hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška hejtmanství ministra požádalo, aby prosazoval Brno a Břeclav mezi významné železniční uzly Evropské unie.

Kromě Brna se ministr se svou delegací podívá v Jihomoravském kraji i do Znojma, kde bude řešit například městský okruh a modernizaci železnice do Brna.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

Dobrovského tunely a velký okruh v Brně se otevřou letos v září

Dobrovského tunely neexistují
A. Existuje pouze Královopolský tunel. Tento tunel má dvě roury. B. Staví ho konsorcium VMO Dobrovského. Odborný server by měl napravit primitivní chyby zdroje. ČT...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 12.3.2012 08:38vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (48x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (46x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice