KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Dlouholetý spor o tunel Dobrovského je u konce. Obě strany sporu se dohodly na spolupráci.

Dlouholetý spor o tunel Dobrovského je u konce. Obě strany sporu se dohodly na spolupráci.

Publikováno: 8.11.2011
Rubrika: Tunely

Více než šest let se táhl spor s ekologickými a občanskými sdruženími o dostavbě tunelu Dobrovského v Brně. A nyní je u konce. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) se pod vedením ředitele Reného Poruby podařilo uzavřít dohodu s Občanským sdružením VMO Brno a tím překážky omezující dokončení stavby definitivně odstranit. Ukončení sporu je pozitivním vzkazem pro všechny obyvatele okolní zástavby a řidiče cestující touto částí Brna zatíženou velkou intenzitou dopravy.

 

Jednání s občanským sdružením vedlo ŘSD několik posledních měsíců. Výsledkem je řešení, se kterým souhlasí obě strany. „Dohoda nemá vítěze, ani poraženého. Největším přínosem bude pro obyvatele města a řidiče. Podpisem Smlouvy o spolupráci jsme se významně přiblížili k dokončení celé stavby,“ uvedl ředitel ŘSD René Poruba, který ještě jako ředitel výstavby, nyní pověřený řízením celého ŘSD, společně s týmem Závodu Brno dohodu s občanským sdružením dovedl do úspěšného konce.

Za ŘSD smlouvu podepsal ředitel Závodu Brno Zdeněk Pánek. Tento dokument přesně specifikuje podmínky, ke kterým se obě strany zavázaly.

ŘSD ve spolupráci s OS během předčasného užívání nadzemní části stavby, které bude zahájeno nejpozději do 31. 5. 2012, zajistí autorizovaná měření hlukové zátěže. Na jejich základě pak navrhne a provede taková dodatečná protihluková opatření, která zajistí, aby hluk nepřekračoval hygienické limity.. ŘSD dále přislíbilo zahájení zkušebního provozu Královopolského tunelu do 31. 8. 2012.

Dopravní značení bude stanovením místní úpravy provozu upraveno tak, aby dálková doprava včetně směru od Žabovřesk na Svitavy a opačně byla směrována přes hlavní tunelové objekty stavby a Svitavskou radiálu.

Naproti tomu Občanské sdružení VMO Brno nebude svou činností bránit zprovoznění stavby a její kolaudaci. Do 3 dnů od podpisu smlouvy pak podá návrh na zpětvzetí žaloby proti správnímu rozhodnutí Ministerstva dopravy o změně a potvrzení stavebního povolení Krajského úřadu Jihomoravského kraje.

Podle vedení ŘSD jsou všechny podmínky obsažené v dohodě s občanským sdružením realistické. „Tato opatření by ŘSD před dokončením stavby každopádně realizovalo, ale vnímáme, že tato jasná deklarace našeho dalšího postupu pomohla občanskému sdružení k získání potřebné jistoty“ říká ředitel Závodu Brno ŘSD Zdeněk Pánek.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (45x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice