KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Dálniční tunel u Klimkovic se z poloviny uzavře kvůli spodní vodě

Dálniční tunel u Klimkovic se z poloviny uzavře kvůli spodní vodě

Publikováno: 30.6.2010, Aktualizováno: 13.7.2010 11:48
Rubrika: Tunely

Dálniční tunel u Klimkovic na Ostravsku bude od čtvrtka z poloviny uzavřen kvůli spodní vodě, která do něho prosakuje po nedávných povodních. Dočasně zůstane průjezdný pouze jeden tubus tunelu, kterým budou moci řidiči jezdit v obou směrech. ČTK to dnes řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Martina Vápeníková.

O dopravních komplikacích v jediném tunelu na severomoravské části dálnice D1 dnes informovala Česká televize. Vozovka v tunelu je nejen mokrá, ale také kluzká, neboť do něho prosakuje znečištěná voda včetně minerálních látek. Řidiči proto musejí projíždět tunelem poloviční rychlostí 40 kilometrů za hodinu.

Podle Vápeníkové se během povodní zvýšila hladina spodní vody o neuvěřitelné tři metry, což vyvolalo třítunový tlak na metr čtvereční tunelu. "Tunel byl konstruován na dlouhodobý průměr spodní vody, nikoli naddimenzovaně," řekla mluvčí.

Prvním krokem po čtvrteční uzavírce bude doplnění stávající izolace. "Zhotovitel tunelu provede v rámci záruky injektáž, poté se vyhodnotí její vliv na stav tunelu. Zásah provedeme v jedné tunelové troubě," upřesnila Vápeníková.

Tunel Klimkovice je dlouhý přes kilometr, jako součást dálničního úseku mezi Ostravou a Bílovcem na Novojičínsku byl otevřen v květnu 2008. Stavba celého úseku trvala čtyři roky a stát za ni zaplatil osm miliard korun. Dva samostatné dvoupruhové tubusy mají především chránit přilehlé lázně Hýlov před dálniční dopravou.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (71x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (50x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (44x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice