KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Dálnice D11 se staví více než 30 let

Dálnice D11 se staví více než 30 let

Publikováno: 24.5.2010, Aktualizováno: 26.5.2010 14:08
Rubrika: 2010

Přehled základních informací o výstavbě dálnice D11:

Obecně:
Dálnice D11 by měla po dokončení vést z Prahy kolem Poděbrad a Hradce Králové až na hranice Polska. První plány D11 pocházejí už z roku 1938, kdy se počítalo s napojením na plánovanou dálnici Vídeň - Vratislav, projekt však překazila druhá světová válka. Výstavba prvního úseku tak začala až v roce 1978. Teď čeká D11 na dostavbu zbývajících zhruba 70 kilometrů na polskou hranici.

Plánovaná délka:
154 km (85 km v provozu, 69 km v přípravě)

Vývoj:

 

  • 1978 - Zahájení stavby dálnice.
  • 12. října 1984 - Zprovozněn první úsek Praha-Bříství (délka cca 18 km).
  • 19. října 1985 - Zprovozněn úsek Bříství-Třebestovice (8,2 km).
  • 2. listopadu 1990 - Zprovozněn úsek Třebestovice-Libice nad Cidlinou (15,3 km)
  • 23. srpna 1995 - Vláda vzhledem k nedostatku peněz rozhodla o omezení či zpomalení výstavby některých dálnic, mimo jiné i D11.
  • 31. října 2001 - Královéhradecký okresní úřad zamítl odvolání ekologických aktivistů, kteří blokovali výstavbu dálnice.
  • 28. srpna 2003 - Ministerstvo životního prostředí vyloučilo tři ekologická hnutí z územního řízení na dostavbu D11.
  • 20. ledna 2004 - Zahájena výstavba D11 v úseku Libice nad Cidlinou - Chýšť. Výstavbu dalších úseků k Hradci Králové brzdil pomalý výkup pozemků, část z nich vlastnili ekologičtí aktivisté.
  • 19. září 2005 - Oznámeno, že stát doplatí lidem peníze za pozemky, které od nich vykoupil pro stavbu D11 z Poděbrad do Hradce Králové. Zhruba 200 lidí pozemky prodalo v roce 2003 za cenu 21 korun za metr čtvereční, ale stát krátce na to cenu zvedl na 40 korun.
  • 1. února 2006 - Město Hradec Králové bylo připraveno směnit s farmářkou Ludmilou Havránkovou své pozemky za její parcely u Hradce Králové pod budoucí dálnicí D11. Farmářka Havránková z hradecké čtvrti Plačice chtěla za svá pole náhradou jiné vhodné pozemky, na nichž by mohla dál hospodařit.
  • 19. prosince 2006 - Otevřen 42 kilometrů dlouhý úsek z Poděbrad k Hradci Králové. Stavba stála přibližně 15 miliard korun. Dálnice končí zhruba šest kilometrů před Hradcem Králové.
  • 25. června 2008 - Ludmila Havránková odmítla návrh vlády, aby si za zhruba deset hektarů polí nutných k dostavbě D11 vzala peníze. Vláda jí nabídla stejně velkou plochu polností na jiném místě a navíc finanční kompenzaci do 48 milionů korun. Havránková dál požadovala ornou půdu, celkem asi 250 hektarů.
  • 15. října 2008 - Vláda schválila dohodu mezi státem a Havránkovou. Podle dohody by měl stát farmářce dát zhruba 253 hektarů státních pozemků. Jak však později ukázaly právní analýzy, pozemkový fond by směnou porušil zákon o majetku ČR.
  • 15. prosince 2008 - Do provozu byl dán tříkilometrový úsek u Hradce Králové s novým sjezdem.
  • 29. května 2009 - Ministr dopravy Gustav Slamečka řekl, že by vláda měla zrušit chystanou směnu pozemků a získání potřebné půdy by opět mělo místo ministerstva zemědělství řešit ministerstvo dopravy. V té souvislosti Slamečka zmínil i možnost vyvlastění pozemků.
  • 19. října 2009 - V tisku se objevila informace, že stát zřejmě nebude potřebovat pro dokončení dálnice D11 od Havránkové všech deset hektarů. Stačit byl měly necelé tři hektary, protože velká křižovatka by se místo na jejích polích postavila asi o kilometr dál.
  • 27. listopadu 2009 - U Opatovic nad Labem byla otevřena obří mimoúrovňová křižovatka. Spojila rychlostní komunikaci R35, vycházející z D11, a silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic. Výrazně se tak zjednodušilo napojení Pardubic na D11.
  • 8. února 2010 - Vláda se přiklonila k dohodě se statkářkou Ludmilou Havránkovou. Ohlášená dohoda spočívala v tom, že Havránková za své tři hektary na trase D11 dostane od státu jiné tři hektary s finančním dorovnáním podle znaleckých posudků (podle odhadů to mělo být kolem 20 milionů korun). Navíc měla statkářka dostat dalších 130 hektarů státních pozemků do pronájmu.
  • 9. dubna 2010 - Vyjednávací tým pro dálnici D11 se shodl s Havránkovou na textech smluv. Většina smluv byla parafována a připravena k podpisu, problematickým se ale ukázal být pozemek o rozloze zhruba 1000 metrů čtverečních, který Havránková vlastní napůl se sestrou Jaroslavou Štrosovou. Syn a zároveň advokát Štrosové David Štros řekl, že stát nabídl výměnou nepřístupný a bezcenný pozemek.
  • 24. května 2010 - Vláda dospěla k názoru, že dohoda s Havránkovou a Štrosovou není možná, a odhlasovala vyvlastnění pozemků. Hlavní vyjednávač z úřadu vlády Michal Frankl o možném vyvlastnění, které by se týkalo Havránkové i Štrosové, hovořil již počátkem května.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (123x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice