KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    D8 se musí vyřešit příští rok, jinak půjdou peníze jinam

D8 se musí vyřešit příští rok, jinak půjdou peníze jinam

Publikováno: 10.7.2011, Aktualizováno: 11.7.2011 14:02
Rubrika: 2011

Už jenom rok zbývá na dořešení problémů provázejících rozhodnutí o dostavbě dálnice D8 přes České středohoří. Pokud se nezačne problémový úsek u Řehlovic stavět do poloviny roku 2012, ministerstvo dopravy použije evropské dotace raději na opravy dálnice D1. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Práce na rozestavěné části dálnice by se sice nezastavily, už by je ale financoval stát ze svého. A to by mohlo obnášet i seškrtání projektu na úroveň rychlostní silnice.

Dostavbu dálnice provázejí problémy už od 90. let minulého století, kdy se rozpoutal spor odborníků, státních úředníků a ekologických aktivistů o trasu dálnice. Spory se stále táhnou a zřejmě poslední šancí na bezproblémové dokončení je balík zbývajících stavebních povolení, které chce lovosický úřad vydat koncem léta. Další vývoj potom bude záviset na ekolozích a také na soudech. Evropské dotace je potřeba vyčerpat do roku 2015, k dokončení stavby je přitom potřeba minimálně dva roky stavebních prací.

"Dostavba D8 už se dostala mimo kontrolu státu. Nejpozději v polovině roku 2012 si budeme muset říct, co s evropskými dotacemi, a pokud se na D8 nezačne stavět, budeme muset najít náhradní řešení," řekl ČTK Ptačinský. Nejpravděpodobnějším adresátem evropských dotací, které by se uvolnily, je hlavní česko-moravská spojnice D1, která nutně potřebuje opravy.

"Teplická" dálnice D8 má spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a severním Německem, přes České středohoří ale zbývá dostavět ještě 16,4 kilometru, z nichž se pracuje jen asi na dvou třetinách. Celý úsek měl podle původních odhadů stát asi 11,7 miliardy korun.

Právě rozestavěnou část by zřejmě stát dokončil i za své, protože jejich konzervace by stála také příliš mnoho. "Teď řešíme otázku financování, ale hysterie, která kvůli tomu v kraji panuje, je úplně zbytečná. Není to o tom, že by kvůli převedení dotací odjely bagry," řekl mluvčí. Připustil ale, že inventura projektu, naplánovaná na první pololetí 2012, by mohla přinést i zřetelné změny v projektu. Minimálně část z nedostavěné dálnice by se mohla změnit na rychlostní silnici, která je levnější. Místo 27 metrů může být například široká jen 24,5 metru.

"To se také rozhodne v roce 2012 a bude to mimo jiné záviset na počtu peněz ve Státním fondu dopravní infrastruktury. Z jeho strany tu určité myšlenky na podobný krok byly, ale zatím pořád platí, že se staví podle dálničního profilu. My o změně zatím neuvažujeme," dodal mluvčí.

Po obou objízdných trasách přes Teplice a Ústí nad Labem jezdí přes 10 000 aut denně, což vyvolává u místních velké rozhořčení. Část problémů by měl vyřešit alespoň 3,2 kilometru dlouhý úsek od Lovosic k vesnici Bílinka, který se pravděpodobně otevře koncem letošního roku a odvede část dopravy z Lovosic.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (37x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice