KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Cyklostezky    Cyklostezka Morkovice-Nezamyslice bude hotová do konce listopadu

Cyklostezka Morkovice-Nezamyslice bude hotová do konce listopadu

Publikováno: 11.10.2011, Aktualizováno: 17.10.2011 12:32
Rubrika: Cyklostezky

Cyklostezka na opuštěné železniční trati mezi městem Morkovice-Slížany na Kroměřížsku a městysem Nezamyslice na Prostějovsku bude hotová do konce listopadu. Starosta Morkovic Pavel Horák dnes ČTK řekl, že nepřipustí žádný jiný termín. Náklady na vybudování cyklostezky dosahují téměř 26 milionů korun, přes 18 milionů Kč činí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

Práce začaly v srpnu. "Stavba probíhá na několika úsecích současně, zároveň se pracuje na rekonstrukcích mostů, které tam jsou. Na trase jsou čtyři kovové a dva kamenné mosty. V úseku Morkovice - Osíčany je již položena i poslední konstrukční vrstva - asfaltobeton. Na prvním úseku už jsem zaregistroval čilý pohyb bruslařů, cyklistů, chodců i maminek s kočárky. Překvapilo mě, kolik tam bylo lidí," uvedl Horák.

Podle něho by v případě příznivého počasí mohla být celá cyklostezka hotová ještě dříve, než se předpokládalo. "Samozřejmě doufám, že asfalty budou položeny již do konce října. Je to kritické místo stavby, neboť je potřeba dobré počasí na to, aby se to dalo udělat kvalitně. Déšť je nepříjemný, protože není možné právě pokládání asfaltu. Podle předpovědi ale naštěstí nemá pršet celý říjen," poznamenal Horák.

Kromě Morkovic a Nezamyslic jsou do projektu zapojeny Uhřice, Prasklice, Koválovice-Osíčany, Tištín a Dřevnovice. Obce usilují o vybudování cyklostezky prakticky od zrušení trati. Podařilo se jim ji za 2,5 milionu Kč od státu koupit, průtahy způsobené nesouhlasem některých obyvatel ale zpozdily vydání stavebního povolení potřebného k žádosti o dotaci na vybudování trasy.

Obce tak promeškaly vhodné příležitosti získat peníze například z evropských fondů, pomohl jim až nový program SFDI zaměřený na stavby cyklostezek na opuštěné železnici. Železniční trať spojující Nezamyslice a Morkovice-Slížany vznikla v roce 1909. Poslední souprava na koleje vyrazila v lednu 1998, v prosinci 2005 pak ministerstvo dopravy trať administrativně zrušilo.

Morkovická radnice bude ještě řešit, jak naloží s budovou bývalého nádraží. Objekt, kde dříve byla výdejna jízdenek, čekárna a byt pro obsluhu, je ve špatném stavu. Podle Horáka má město kupce, který by tam chtěl kromě svého bydlení provozovat bufet a úschovnu zavazadel. O budoucnosti budovy rozhodnou zastupitelé. Podle starosty se v budoucnu počítá i s úpravou vstupu od hlavní cesty na cyklostezku.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Příběhy českých cyklostezek a cyklotrasPříběhy českých cyklostezek a cyklotras (32x)
Cyklodoprava stojí bohužel na samém okraji pomyslného žebříčku veškeré silniční dopravy v ČR – kde vévodí doprava ...
Statický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku MoraviciStatický a dynamický výpočet lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Moravici (29x)
Mostní konstrukce zajistí propojení mezi obcemi Branka u Opravy a Hradec nad Moravicí a nahradí nevyhovující stávající p...
Národní cyklokoordinátor odstartoval mezinárodní projekt Central MeetBike (24x)
Na snídani přímo na pražské náplavce, kudy denně projede až 3 000 cyklistů, pozval dnes své hosty a novináře národní cyk...

NEJlépe hodnocené související články

V Karlových Varech bude Mattoniho a Drahomířino nábřeží bez cyklopruhů (5 b.)
V Karlových Varech začne ještě do konce roku celková rekonstrukce Mattoniho a Drahomířina nábřeží v městské části Drahov...
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města (5 b.)
Liberec má novou bezpečnou cyklostezku centrem města. Začíná v ulici Na Rybníčku, vede podél řeky Nisy a končí na třídě ...
Cyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečnějiCyklisté se u Týnce nad Sázavou svezou bezpečněji (4 b.)
Dva nové úseky cyklostezky v celkové délce 1,79 km spolu s novou lávkou pro cyklisty a pěší přes Sázavu začaly sloužit c...

NEJdiskutovanější související články

Pražské cyklostezkyPražské cyklostezky (1x)
Ti, kdo v Praze plánují budování cyklistické infrastruktury, by byli právem považováni za snílky odtržené od samotné měs...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice