Cyklostezka Morkovice-Nezamyslice bude hotová do konce listopadu
Rubrika: Cyklostezky
Cyklostezka na opuštěné železniční trati mezi městem Morkovice-Slížany na Kroměřížsku a městysem Nezamyslice na Prostějovsku bude hotová do konce listopadu. Starosta Morkovic Pavel Horák dnes ČTK řekl, že nepřipustí žádný jiný termín. Náklady na vybudování cyklostezky dosahují téměř 26 milionů korun, přes 18 milionů Kč činí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).
Práce začaly v srpnu. "Stavba probíhá na několika úsecích současně, zároveň se pracuje na rekonstrukcích mostů, které tam jsou. Na trase jsou čtyři kovové a dva kamenné mosty. V úseku Morkovice - Osíčany je již položena i poslední konstrukční vrstva - asfaltobeton. Na prvním úseku už jsem zaregistroval čilý pohyb bruslařů, cyklistů, chodců i maminek s kočárky. Překvapilo mě, kolik tam bylo lidí," uvedl Horák.
Podle něho by v případě příznivého počasí mohla být celá cyklostezka hotová ještě dříve, než se předpokládalo. "Samozřejmě doufám, že asfalty budou položeny již do konce října. Je to kritické místo stavby, neboť je potřeba dobré počasí na to, aby se to dalo udělat kvalitně. Déšť je nepříjemný, protože není možné právě pokládání asfaltu. Podle předpovědi ale naštěstí nemá pršet celý říjen," poznamenal Horák.
Kromě Morkovic a Nezamyslic jsou do projektu zapojeny Uhřice, Prasklice, Koválovice-Osíčany, Tištín a Dřevnovice. Obce usilují o vybudování cyklostezky prakticky od zrušení trati. Podařilo se jim ji za 2,5 milionu Kč od státu koupit, průtahy způsobené nesouhlasem některých obyvatel ale zpozdily vydání stavebního povolení potřebného k žádosti o dotaci na vybudování trasy.
Obce tak promeškaly vhodné příležitosti získat peníze například z evropských fondů, pomohl jim až nový program SFDI zaměřený na stavby cyklostezek na opuštěné železnici. Železniční trať spojující Nezamyslice a Morkovice-Slížany vznikla v roce 1909. Poslední souprava na koleje vyrazila v lednu 1998, v prosinci 2005 pak ministerstvo dopravy trať administrativně zrušilo.
Morkovická radnice bude ještě řešit, jak naloží s budovou bývalého nádraží. Objekt, kde dříve byla výdejna jízdenek, čekárna a byt pro obsluhu, je ve špatném stavu. Podle Horáka má město kupce, který by tam chtěl kromě svého bydlení provozovat bufet a úschovnu zavazadel. O budoucnosti budovy rozhodnou zastupitelé. Podle starosty se v budoucnu počítá i s úpravou vstupu od hlavní cesty na cyklostezku.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.