KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Česko by mělo podle firem podpořit říční dopravu, pozemní nestačí

Česko by mělo podle firem podpořit říční dopravu, pozemní nestačí

Publikováno: 27.9.2011, Aktualizováno: 30.9.2011 09:33
Rubrika: 2011

Česká republika by měla urychleně podpořit přeshraniční říční dopravu, protože její železnice a silnice nebudou v budoucnu svou kapacitou stačit nárůstu objemu zboží v nejvýznamnějším labském přístavu Hamburku. Na dnešním setkání s novináři to uvedl generální sekretář unie obchodních komor Odra-Labe Hans-Jörg Schmidt-Trens. Během příštích 15 let podle něj vzroste množství zboží, které se prostřednictvím tohoto přístavu dostává do Evropy, z devíti na 25 milionů kontejnerových jednotek.

"Labe představuje pro Českou republiku přístup na světové trhy," uvedl Schmidt-Trens a dodal, že role námořní dopravy ve světovém obchodu je prakticky nezastupitelná. Silnice a železnice vedoucí přes Českou republiku podle něj nebudou v budoucnu schopny přepravované množství zboží pojmout, v oblasti říční dopravy má ale ČR výrazné rezervy.

Na situaci v labské lodní dopravě si dlouhodobě stěžují tuzemští rejdaři. Podle nich je podnikání na řece neekonomické především kvůli vysokému počtu nesplavných dní, kdy hladina Labe klesne pod 1,4 metru. Situaci by podle nich vyřešila výstavba takzvaného plavebního stupně v Děčíně, která ale stále nemá kladný posudek dopadu projektu na životní prostředí (EIA).

Státní organizace Ředitelství vodních cest (ŘVC) slíbila zapracovat připomínky ministerstva životního prostředí do dokumentace EIA k děčínskému jezu do konce letošního roku. Předseda Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy ČR Milan Raba ale předpokládá, že výstavba tohoto vodního díla se bude nadále protahovat.

Rejdaři proto na vládě žádají kompenzace za prokazatelnou ztrátu během dní s nízkou hladinou vody v řece. Celkově požadují částku kolem 53 milionů korun ročně. Ministerstvo dopravy o finanční náhradě s rejdaři dlouhodobě jedná, žádný plán ale s touto variantou podpory vodní dopravy nepočítá.

Unie obchodních komor Odra-Labe je sdružením třiceti hospodářských komor na území České republiky, Německa a Polska. Spojily se před jedenácti lety s cílem podpořit rozvoj podnikání v lodní dopravě na Labi a Odře.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (42x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Oprava dalšího úseku tramvajové trati v Liberci stála 124 mil. Kč (34x)
V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého...
Německá průchozí dálnice 2. díl (28x)
Ředitelství silnic a dálnic ČR vydává druhý a poslední díl publikace o tzv. německé průchozí dálnici pánů Lídla a Jandy....

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice