KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Česká firma staví tunely na Islandu

Česká firma staví tunely na Islandu

Publikováno: 12.10.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:54
Rubrika: Tunely

Na Islandu vyrostou dva tunely o celkové délce téměř 11 km. Tunely mezi městy Siglufjördur a Ólafsfjördur na severním pobřeží budou součástí nového úseku hlavní dopravní tepny ostrova. Staví je česká firma Metrostav.

„Dvoukolovou soutěž obeslalo šest mezinárodních konzorcií. Nabídka, kterou jsme předložili ve sdružení s islandskou stavební společností Háfell, splnila požadavky investora, společnosti Vegagerðin (obdobná instituce jako naše Ředitelství silnic a dálnic – pozn. red.), nejlépe.

Dokázali jsme nabídnout nejen nejvýhodnější cenu, ale obstáli jsme také v dalších kritériích, například termínech či garancích kvality,“ říká obchodní ředitel Metrostavu Pavel Pilát a dodává, že nedostatečně chráněný domácí trh a nerovné podmínky v zakládajících státech EU nutí české stavební firmy ucházet se o zakázky i v tak vzdálených zemích jako je právě Island. I tam jsou Češi schopni prokázat své kvality a prosadit se navzdory domácím pochybnostem o vysokých cenách českého stavebnictví.
 


Na výstavbě tunelů by mělo pracovat celkem 60 českých specializovaných dělníků a 20 techniků. Na stavbě, jejíž součástí je také most přes řeku Héðinsfjarðará a jejíž celková délka činí 14,1 km, postaví Metrostav dva úseky ražených a hloubených tunelů o celkové délce 10.995 m. Kratší z obou tunelů, Siglufjördur, bude dlouhý 3.871 m, druhý tunel, Ólafsfjördur, bude měřit 7.124 m. Vjezdy do obou tunelů budou chráněny betonovými límci, které zajistí přístupnost podzemní komunikace za ztížených klimatických podmínek.

Tunely budou v celé délce probíhat ve vyvřelých horninách, nestabilní vrstvy se dají očekávat pouze v hloubených úsecích. Nadloží je poměrně vysoké (v úseku pod vrcholem Hólsfjall až 600 m). „Víme, že podmínky v podzemí budou pro naše raziče s ohledem na sopečnou aktivitu Islandu značně náročné. V nejhlubších místech ražeb bude teplota dosahovat až 40 °C,“ zmínil P. Pilát.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (82x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (70x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...
Brno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhuBrno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhu (49x)
Na konci příštího roku očekáváme uvedení do provozu největší dopravní stavby na území města Brna. Tento okamžik bude zav...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice