KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Celostátní soutěž o nejlepší dopravní stavby a technologie

Celostátní soutěž o nejlepší dopravní stavby a technologie

Publikováno: 24.5.2010
Rubrika: 2010

Ve středu 19. května 2010 byly v pražském Martinickém paláci zveřejněny stavby, které získaly NOMINACI NA TITUL ČESKÁ DOPRAVNÍ STAVBA / TECHNOLOGIE ROKU 2009.

NOMINACE V KATEGORII A) STAVBY dopravní infrastruktury na transevropské dopravní síti spolufinancované ze zdrojů EU

(přihl. č. 9)
STAVBA: Elektrizace trati vč. PEÚ Letohrad - Lichkov, st. hr., 1. stavba Letohrad (mimo) – Lichkov státní hranice
INVESTOR: Správa železniční dopravní cesty, s.o.
DODAVATEL: Sdružení: Viamont DSP a.s. – vedoucí člen, EUROVIA CS, a.s., SKANSKA DS a.s. – členové
PROJEKTANT: SUDOP Brno spol. s r.o.
VÝROK POROTY:
Realizace stavby elektrizace trati umožnila jezdit v elektrické trakci a vyšší rychlostí pro vlaky z Polska přes Českou republiku, Slovensko, Maďarsko a dále na jih Evropy bez nutnosti výměny hnacího vozidla. Bezpečnost a komfort cestujících byl zvýšen vybudováním nových nástupišť výšky 0,55 m nad temenem kolejnice s bezpečnostním pruhem a vodícím proužkem pro nevidomé.

(přihl. č 17)
STAVBA: Rekonstrukce koleje a výhybek v železniční stanici Česká Kubice
INVESTOR: SŽDC s.o. Praha, Stavební správa Plzeň
DODAVATEL: Sdružení: EDIKT a.s., AŽD Praha s r.o., Eurovia CZ, a.s.
PROJEKTANT: H-PRO spol. s r.o., Ing. Miroslav Novák
VÝROK POROTY:
Kompletní přestavba přechodové železniční stanice umožnila zvýšení rychlosti a výstavbou nových nástupišť s bezbariérovým přístupem nabízí vyšší komfort a bezpečnost pro cestující veřejnost. Provedená změna zvyšuje úroveň železniční dopravy i v rámci příhraniční spolupráce se SRN.

(přihl. č 24)
STAVBA: Dálnice D1 stavba 0134.1, Mořice - Kojetín, 2. Etapa
INVESTOR: Ředitelství silnic a dálnic ČR, závod Brno
DODAVATEL: Sdružení D1 Mořice – Kojetín: Skanska DS a. s., závod Brno (vedoucí člen), Dálniční stavby Praha, a. s., EUROVIA CS, a. s. (členové)
PROJEKTANT: HBH Projekt spol. s r. o.
VÝROK POROTY:
Stavba je sofistikovaným dílem, kde byla použita řada progresivních technologií. Jde především o vysoké dálniční násypy vytvořené z kvádru extrudovaného polystyrenu. Stavba, která obsahuje 14 mostních objektů a jednu mimoúrovňovou křižovatku je významnou součástí dálnice D1. Stavba navíc byla provedena ekonomicky progresivními technologiemi.

(přihl. č 26)
STAVBA: Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor, 1. část, úsek Doubí u Tábora – Tábor
INVESTOR: Správa železniční dopravní cesty, s.o., Stavební správa Praha
DODAVATEL: „Sdružení Doubí – Tábor“: OHL ŽS, a.s. (vedoucí člen), SUBTERRA a.s., divize 3, Viamont DSP a.s. (členové)
PROJEKTANT: SUDOP PRAHA a.s.
VÝROK POROTY:
Liniová stavba je významná zejména zdvoukolejněním celého úseku, zvýšením rychlosti až na 160 km/h a zvýšením kapacity. Nové zabezpečovací zařízení a mimoúrovňové přístupy na nástupiště výrazně zvýšily bezpečnost železničního provozu. Úpravy provedené v rámci stavby rovněž podpořily zkvalitnění příměstské dopravy v řešené aglomeraci Planá n.L. – Sezimovo Ústí – Tábor.

NOMINACE V KATEGORII NOMINACE V KATEGORII B) STAVBY dopravní infrastruktury s rozpočtem nad 100 mil. Kč

(přihl. č 4)
Stavba "mimoúrovňového propojení silnice II/468 a průmyslové zóny v Třinci - Balinách"
INVESTOR: Správa silnic Moravskoslezského kraje
DODAVATEL: Sdružení Baliny 2007
ODS-Dopravní stavby Ostrava, a.s. (vedoucí člen sdružení), D5, a.s. (člen sdružení)
PROJEKTANT: Mott MacDonald, spol. s r.o.
VÝROK POROTY:
Stavba ve stísněných podmínkách řeší mimořádně funkčně a esteticky propojení silnice II/ 468 a průmyslové zóny v Třinci – Balinách. Mimoúrovňové křížení s železniční tratí a železniční vlečkou splňuje bezpečnostní a kapacitní požadavky napojení průmyslové zóny.

NOMINACE V KATEGORII NOMINACE V KATEGORII C) STAVBY dopravní infrastruktury s rozpočtem do 100 mil. Kč

(přihl. č 18)
STAVBA: silnice I/34 Květinov - most ev. č. 34 – 040
INVESTOR: ŘSD ČR Praha, ŘSD ČR Správa Jihlava
DODAVATEL: Sdružení Květinov: Eurovia CS, a.s. (vedoucí sdružení) a EDIKT a.s. (člen)
PROJEKTANT: Ing. Pavel Němec , PONTEX s.r.o.
VÝROK POROTY:
Mostní estakáda, která přivádí silnici I/34 přes údolí Perlového potoka, představuje zajímavou technickou variantu konstrukce o šesti polích. Přemostění v délce 155 m velmi dobře harmonizuje s krajinným reliéfem a má velký význam pro dopravní obslužnost.

(přihl. č 21)
STAVBA: Rekonstrukce silnice III/2956 Vrchlabí - Strážné - Dolní dvůr – Lánov
INVESTOR: Královéhradecký kraj, Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje a.s.
DODAVATEL: M – SILNICE a.s.
PROJEKTANT: DiK Janák, s.r.o.
VÝROK POROTY:
Kompletní rekonstrukce horské silnice II/2956 procházející Krkonošským národním parkem byla provedena velmi citlivě vzhledem ke krajině a životnímu prostředí. Bylo maximálně využito recyklace stávající konstrukce a tím sníženy dopady provádění na své okolí. Prakticky nová silnice v délce 13,7 km vybudovaná v náročných horských podmínkách výrazně zvýší bezpečnost dopravy.

(přihl. č 31)
STAVBA silnice I/16 Mělník, okružní křižovatka u mostu přes Labe
INVESTOR: ŘSD ČR, správa Liberec
DODAVATEL: SaM silnice a mosty a.s., Česká Lípa
PROJEKTANT: CityPlan s.r.o.
VÝROK POROTY:
Okružní křižovatka je umístěna ve velmi stísněných podmínkách mezi mosty přes Labe a biokoridor Pšova. Umožňuje přitom zcela funkční bezpečné napojení. Řešení získání potřebného prostoru pomocí opěrných zdí navržených jako vyztužený násyp s netuhým obkladem je originální. Okružní křižovatka výrazně přispívá ke zvýšení bezpečnosti na silně zatížené silnici.

NOMINACE V KATEGORII NOMINACE V KATEGORII D) STAVBY zvyšující bezpečnost a plynulost dopravy bez určení rozpočtu a zdrojů financování

(přihl. č 7)
STAVBA: Modernizace západní části železniční stanice Praha - Hlavní nádraží, 2. část, nástupiště I-IV
INVESTOR: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
DODAVATEL: Sdružení MSS Praha hl. n. ve složení: Metrostav a.s. (vedoucí účastník), Skanska DS, a.s., Eurovia CZ, a.s. (členové)
PROJEKTANT: Atelier designu a architektury, Ing. arch. Patrik Kotas, Ing. arch. Karel Hájek, Ph.D.
VÝROK POROTY:
Kompletní přestavba nástupišť I-IV se zvýšením hran nástupišť na 550 mm nad temenem kolejnice zajistila komfortní výstupy a nástupy cestujících do vlakových souprav. Realizací stavby je zajištěn bezbariérový přístup na nástupiště - stávající schodiště byla doplněna výtahy a pohyblivými eskalátory. Dopravní rozdělení I.- IV. nástupiště stanice na sever a jih umožňuje současné odjezdy vlakových souprav do dvou směrů od každé nástupištní hrany a tím došlo ke zvýšení kapacity žst. Praha hl.n.

(přihl. č. 8 a 11 )
STAVBA: železniční stanice Mariánské Lázně - Rekonstrukce výpravní budovy
Společně se stavbou
STAVBA: železniční stanice Mariánské Lázně - Zastřešení nástupišť a podchodu
Na rekonstrukci nádražní budovy se podíleli:
INVESTOR : Grandi Stazioni Česká republika, s. r. o.
DODAVATEL: Metrostav a.s., kooperanti: DUKAS KV s. r. o., Metrostav a.s., divize 9 středisko TZB, Subterra a.s. divize 4
PROJEKTANT: Sdružení METROPROJEKT Praha a. s. a ATELIER DESIGNU A ARCHITEKTURY
Na rekonstrukci nástupišť a podchodu se podíleli:
INVESTOR: Správa železniční dopravní cesty, s.o.
DODAVATEL: Sdružení Planá SSV: EUROVIA CS, a.s., SKANSKA, a.s., VIAMONT DSP a.s.
PROJEKTANT: SUDOP Praha, a.s.
VÝROK POROTY:
Železniční stanice Mariánské Lázně - rekonstrukce budovy, nástupišť a podchodů je součástí stavby III. koridoru „Optimalizace trati Planá-Cheb.“ Porota ocenila, že byl zachován původní historický vzhled nádraží a cestující mohou využívat komfortu spojení budovy s moderními nástupišti.

(přihl. č 27)
STAVBA: Cyklostezky údolími Tiché Orlice a Třebovky
INVESTOR: Region Orlicko - Třebovsko
DODAVATEL: Strabag a.s., Odštěpný závod Ostrava – oblast Západ
PROJEKTANT: Transconsult s.r.o.
OCENĚNÍ POROTY:
Hlavní předností stavby je využití stávající polní a lesní cesty v příměstských oblastech. Význam této investice je potvrzen monitoringem, který udává, že stavbu využívá denně více jak 1000 obyvatel denně. Dobře zapadá do krajinného reliéfu.

(přihl. č 32)
STAVBA: Cyklistická stezka Varhany II. etapa, úsek Horní Libchava – Volfartice
INVESTOR: Dobrovolný svazek obcí Cyklostezka VARHANY
DODAVATEL: Chládek & Tintěra, a.s.
PROJEKTANT: Valbek, spol. s.r.o.
VÝROK POROTY:
Porotu zaujala skutečnost, že tato stavba využívá koridor bývalé železniční trati a velmi nápaditě do okolí cyklistické stezky zakomponovala i malé drážní budovy.

NOMINACE V KATEGORII NOMINACE V KATEGORII E) TECHNOLOGIE

(přihl. č 40)
TECHNOLOGIE: Zavedení diferencovaných tarifů pro regulaci provozu zpoplatněných vozidel v pátečních odpoledních hodinách
INVESTOR: Ministerstvo dopravy/Ředitelství silnic a dálnic ČR
DODAVATEL: Konsorcium společností Kapsch a PVT a.s. (nyní Asseco a.s.)
PROJEKT: Fakulta dopravní ČVUT, Fakulta stavební ČVUT, Deloitte Advisory s.r.o.
VÝROK POROTY:
Jde o unikátní projekt zaměřený na redukci kongescí a vytvoření dalších zdrojů financování rozvoje silniční sítě časově diferencovaným systémem mýtných poplatků.

(přihl. č 43)
TECHNOLOGIE: Dálniční SOS hláska TC SIPO 2
INVESTOR: SPEL, a.s.
PROJEKTOVÝ TÝM:
Vývoj skeletu a HW: Ing. Petr Svoboda, Ph.D, Jaroslav Šulc, DiS., Pavel Šavrda, DiS., Josef Formánek
Vývoj SW: Ing. Petr Svoboda, Ph.D, Martin Štácha, Ing. Stanislav Saska, Ing. Jiří Tatarinov
KOOPERANT: Horkan Klima s.r.o., Kvark Servis s.r.o.
VÝROK POROTY:
Nově používaná dálniční hláska SOS splňuje všechny potřebné parametry pro zajištění tísňového volání a zároveň tvoří významný koncentrátor telematických prvků. Její jednoduché ovládání, nízká poruchovost a cenová přiměřenost ji staví na čelné místo na evropském trhu.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
přihl. č 4: Stavba přihl. č 7: Modernizace západní části železniční stanice Praha - Hlavní nádraží, 2. část, nástupiště I-IVpřihl. č 8: železniční stanice Mariánské Lázně - Rekonstrukce výpravní budovy přihl. č 9: Elektrizace trati vč. PEÚ Letohrad - Lichkov, st. hr., 1. stavba Letohrad (mimo) – Lichkov státní hranicepřihl. č 11: železniční stanice Mariánské Lázně -  Zastřešení nástupišť a podchodu přihl. č 17: Rekonstrukce koleje a výhybek v železniční stanici Česká Kubicepřihl. č 18: silnice  I/34 Květinov - most ev. č. 34 – 040přihl. č 21: Rekonstrukce silnice III/2956 Vrchlabí - Strážné - Dolní dvůr – Lánovpřihl. č 24: Dálnice D1 stavba 0134.1, Mořice - Kojetín, 2. Etapapřihl. č 26: Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor, 1. část, úsek Doubí u Tábora – Táborpřihl. č 27: Cyklostezky údolími Tiché Orlice a Třebovkypřihl. č 31: silnice  I/16 Mělník, okružní křižovatka u mostu přes Labepřihl. č 32: Cyklistická stezka Varhany II. etapa, úsek Horní Libchava – Volfarticepřihl. č 40: Zavedení diferencovaných tarifů pro regulaci provozu zpoplatněných vozidel v pátečních odpoledních hodináchpřihl. č 43: Dálniční SOS hláska TC SIPO 2Odborná porota ČDS 2009

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (123x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice