KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    ČD zvažují prodej svých podílů v Masaryk Station Development

ČD zvažují prodej svých podílů v Masaryk Station Development

Publikováno: 7.10.2011
Rubrika: 2011

České dráhy nehodlají v žádném případě prodat pražské Masarykovo nádraží, uvažují však o prodeji svého 34procentního podílu ve společném podniku Masaryk Station Development (MSD) a zbytných pozemků v lokalitě. Ze získaných finančních prostředků pak chtějí nádraží opravit, když počítají s jeho dalším rozvojem a využitím pro příměstskou železniční dopravu. ČTK to dnes večer sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

"V této věci můžeme rozhodně dementovat zprávy některých médií o prodeji Masarykova nádraží. Tyto informace se nezakládají na reálném základě a nejsou pravdivé," uvedl pro ČTK. Podle Šťáhlavského České dráhy tímto způsobem chtějí narovnat majetkové vztahy na Masarykově nádraží.

"Je třeba ale zdůraznit, že informujeme o záměru, ke kterému se teprve zpracovávají příslušné analýzy a posudky, a že se nejedná o realizaci těchto kroků. K dalším krokům je nutné tyto záměry projednat a schválit v orgánech společnosti, v Dozorčí radě a v Řídícím výboru. Pro úplnost informací lze doplnit, že příští jednání Dozorčí rady však tento bod nemá na svém programu," dodal mluvčí ČD.

Šťáhlavský upřesnil, že dráhy při úvahách o narovnání vztahů vycházejí ze smluv uzavřených v letech 2004 až 2007, které byly uzavřeny s vítězem soutěže na partnera pro rozvoj této lokality.

Současná patová situace je podle něj způsobena množstvím různých smluv uzavřených bývalými managementy v letech 2004 až 2007 v rámci projektu revitalizace prostřednictvím společného podniku MSD. Ten získal nájemní práva k pozemkům ČD a nemovitostem na nich umístěných, včetně například celé výpravní budovy nádraží, na 30 až 50 let. Druhým akcionářem ve firmě Masaryk Station Development (MSD) je společnost Masaryk Station Investment.

"Cena za prodej pozemků, nemovitostí a majetkového podílu ve společnosti MSD bude stanovena nezávislým znaleckým posudkem a bude se týkat přibližně 72 000 metrů čtverečních, tedy o asi 40 procent nižší rozsah oproti původnímu záměru z doby uzavření smluv v roce 2004 až 2007," uvedl mluvčí ČD. "V tehdejších smlouvách z let 2004 až 2007 byla jako maximální cena za prodej asi 125 000 metrů čtverečních uvedena částka 900 milionů korun s tím, že měla být podle dohodnutých koeficientů ještě snižována," dodal.

Server Aktuálně.cz dnes napsal, že novým majitelem Masarykova nádraží má být MSD, o něhož má zájem finanční skupina Penta Investments. Její mluvčí Martin Danko dnes večer ČTK informoval o páteční tiskové konferenci o záměrech investora v lokalitě Masarykovo nádraží.

Podle dnešní Mladé fronty Dnes (MfD) chce ministerstvo dopravy navrhnout odchod generálního ředitele ČD Petra Žaludy. "Veřejným tajemstvím je, že je to kvůli jeho snaze prodat velmi levně Masarykovo nádraží finanční skupině Penta včetně pozemků," řekl listu odborový předák Jaromír Dušek. Žaluda listu potvrdil, že takový plán sice existuje, ale není uzavřen. Jedná prý s více zájemci.

Podle informací Aktuálně.cz se mělo o osudu nádraží rozhodnout v pátek, což Šťáhlavský popřel. "Řádné zasedání dozorčí rady proběhne ve čtvrtek 13. října," řekl serveru s tím, že prodej nádraží v programu není.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (39x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
Odborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozuOdborná konference Hluk 2011 – letos nově i o hluku z leteckého provozu (26x)
Třetí ročník odborné konference HLUK s podtitulem Snižování hlukových zátěží se konal 10. listopadu 2011 v Konferenčním ...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice