Bosonohám vadí, že územní plán prý neřeší negativní vlivy dopravy
Rubrika: 2011
Městskou část Brno-Bosonohy prý ohrožuje připravovaný nový územní plán, který se nyní projednává na brněnském magistrátu. Tvrdí to aktivisté a místní obyvatelé, kteří se účastnili středeční besedy o něm. Podle nich dvě ze tří variant územního plánu vůbec nezohledňují to, že se v této městské části kvůli nově plánovaným dopravním stavbám zvýší hladiny hluku i prachu. Už nyní přesahují limity.
Podle inženýrů a architektů ze společnosti Arch. Design, která územní plán připravuje, bude schválená varianta splňovat zákonné normy.
Místní se nejvíc obávají toho, jak město vyřeší silnici R43 a její plánované propojení s dálnicí D1. Obě stavby budou mít totiž vliv na kvalitu životního prostředí obyvatel čtvrti. Brno nyní připravuje tři varianty konceptu územního plánu, přičemž ve dvou R43 zakreslená je, ve třetí není, protože by byla vedena mimo území Brna. Město navíc počítá s tím, že se D1 v budoucnu rozšíří na šest pruhů.
Podle šéfky sdružení Občané za ochranu kvality bydlení v Brně-Bosonohách a radní čtvrti Marie Špačkové by místní chtěli, aby R43 vedla kolem Brna. Pokud by se komunikace křížily u Bosonoh, tak by neúnosně vzrostla hladina hluku i prachu, a obyvatelé čtvrti "mohli odstěhovat do nedalekého hřbitova v Troubsku".
"Existuje hluková mapa města Brna, z níž je jasné, že jsou protizákonně překračovány limity hluku. Generel ovzduší města Brna zase ukazuje, že v Bosonohách jsou zvýšeny hladiny poletových částic," uvedla Špačková. "Město má tyto mapy jako podklad pro tvorbu územního plánu. Neviděla jsem, že by se v návrhu územního plánu něco změnilo," dodala.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.