KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2011    Bez zavedení mýtného zřejmě není možné zklidnit magistrálu

Bez zavedení mýtného zřejmě není možné zklidnit magistrálu

Publikováno: 17.3.2011, Aktualizováno: 22.3.2011 10:45
Rubrika: 2011

Severojižní magistrálu, která protíná střed Prahy a po které denně projíždějí desetitisíce automobilů, nebude možné zklidnit bez zavedení mýtného. Naopak pro zklidnění magistrály není třeba budovat tunely u muzea. Vyplývá to ze studie, kterou zpracoval Útvar rozvoje hlavního města (ÚRM). Ta byla dnes představena na výboru dopravy pražského zastupitelstva. Současné vedení města ale s mýtným nepočítá, podle předsedy výboru Petra Hány proto zpoplatnění vjezdu připadá v úvahu nejdříve zhruba za šest let.

Po zklidnění magistrály dlouhodobě volají jak městské části, přes jejichž území tato spojka vede, tak různá sdružení a iniciativy. Podle ÚRM je ale nutné nejprve dostavět severozápadní část vnitřního okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, a rovněž zpoplatnit vjezd do centra. "Bez tohoto podpůrného opatření (mýtného) znamená redukování Severojižní magistrály přelévání dopravy do okolní sítě a tedy zhoršení problémů na plošně větším území," uvádí ÚRM ve studii, kterou má ČTK k dispozici.

Podle Marka Zděradičky z ÚRM, který dnes studii představoval, je možné snížit intenzitu dopravy na magistrále i bez jejího zahloubení v okolí Národního muzea, o kterém se už několik let mluví. Podle něj tunely mohou auta naopak přitahovat. "Jako zcela nepřijatelné se jeví řešení s dlouhým tunelem (až k Nuselskému mostu), které má kontraproduktivní dopady, a to zvýšení počtu jízd do centrální oblasti," píše se ve studii.

Nepomohlo by ani samotné zúžení magistrály na dva pruhy v každém směru, o kterém uvažuje Praha 2. Podle Zděradičky by se tím doprava rozlila do dalších ulic v centru.

Zklidnění magistrály by mohly podle ÚRM naopak ohrozit některé rozvojové záměry vázané na magistrálu. Pokud se tedy chystá nová výstavba například v oblasti Masarykova nádraží, v lokalitě Bubny nebo na Roztylech, dá se předpokládat, že přivede další dopravu.

Severojižní magistrála totiž podle ÚRM nefunguje jako tranzitní komunikace. Většina aut, která po této spojce jezdí, v její blízkosti buď začíná nebo končí svou cestu. Je proto jasné, že zprovoznění tunelového komplexu Blanka pomůže magistrále jen částečně. Dokončit Blanku je ale nutné proto, aby nabídla možnou objízdnou trasu.

ÚRM ve studii navrhl přeměnit magistrálu na městskou třídu se zelení, rozšíření chodníků a místa pro cyklisty.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (39x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí (36x)
Doprava z Brna do Vídně se po roce 2018 výrazně zrychlí. Umožní to dostavba dálnice na rakouské straně až do Poysdorfu a...
VIDEO: Novinky kolem výstavby obchvatu Frýdku-Místku (28x)
Bude, nebude? Postaví se severní, či jižní? Podaří se ekologům zhatit výstavbu jižní varianty? Budou na realizaci peníze...

NEJlépe hodnocené související články

Boží Dar chystá opravu silnice na Klínovec a nové inženýrské sítě (5 b.)
Boží Dar chystá rekonstrukci silnice na Klínovec, a to v úseku od křižovatky na Vejprty až na nejvyšší vrchol Krušných h...
ŘSD uvede do provozu část křižovatkyDobrovského - Svitavská radiála v Brně (5 b.)
Týden před vánocemi brněnský závod Ředitelství silnic a dálnic ČR významně uleví dopravní situaci v moravské metropoli. ...
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích jsou cyklistům obousměrné (5 b.)
Čtyři jednosměrné ulice v Pardubicích se cyklistům otevřely v obou směrech. Jsou to Sezemická, Jindřišská a dvě krátké u...

NEJdiskutovanější související články

Trasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobuTrasa D pražského metra nabývá v rukách projektantů konkrétní podobu (7x)
Od druhé poloviny minulého století se celosvětově zaznamenává výrazný a stále vzrůstající přesun venkovského obyvatelstv...
Evropské peníze na další velký dopravní projekt (4x)
Řídící orgán Operačního programu Doprava dosáhl prosazení dalšího velkého železničního projektu u Evropské komise. V min...
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru (2x)
Skupina mladých architektů navrhla novou podobu brněnského železničního nádraží při zachování jeho polohy v centru. Před...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice