KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Bárta: Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. koridor

Bárta: Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. koridor

Publikováno: 24.9.2010, Aktualizováno: 4.10.2010 09:47
Rubrika: 2010

Strategickou stavbou v Plzeňském kraji je III. železniční koridor. Cesta osobním vlakem z centra Prahy do Plzně se nejdéle do tří let zkrátí ze 140 na 72 minut. Novinářům to dnes po jednání s náměstkem hejtmana Plzeňského kraje Jaroslavem Bauerem a plzeňským primátorem Pavlem Rödlem řekl ministr dopravy Vít Bárta. Podle něj jde o nejzásadnější závazek, s nímž dnes do Plzně přijel.

Plzeňský kraj dnes, údajně jako první v ČR, navrhl, aby vybrané silnice II. a III. třídy (krajské silnice) podléhaly placení mýtného. Důvodem je, že tyto tepny jsou v regionu specificky velmi silně přetíženy nákladní silniční přepravou. "Do příštího týdne očekávám vydefinování minima komunikací, protože jde jednoznačně o nestandardní opatření, které bychom zahrnuly do koncepčních úvah, jež bychom rádi promítli do jednání s Kapschem (provozovatelem mýtného systému) v příštích týdnech," uvedl Bárta.

Po dokončení stavby III. koridoru z Prahy do Plzně bude podle ministra železnice "více než konkurenceschopná". "Jsem velmi rád, že mám v Plzeňském kraji oporu v tom, že podpora výstavby koridoru mezi Norimberkem a Slovenskem, je strategickou dopravní osou nejen pro osobní, ale i nákladní přepravu," uvedl Bárta. Kraj tuto aktivitu vítá, investice do železnice považuje jako zásadní, protože ji podle Bauera považuje za páteř dopravní obslužnosti celého regionu.

"Jestliže dnes Prahu a Plzeň spojuje kvalitní dálniční tepla (dálnice D5), tak přesto výstavba na železnici umožní to, aby se v osobní přepravě železnice stala konkurenceschopnou," dodal. Osobní vlak, který dnes jezdí z centra Plzně do centra Prahy 140 minut, je v porovnání s dálnicí velmi obtížně konkurenční. Proto dal ministr závazek, aby do nejpozději tří let byla jízdní doba poloviční. Investice na III. koridoru, tak jak je vláda uvažuje, budou pokračovat v rychlém tempu.

"Na III. koridoru ale nepočítáme se zásadní stavbou tunelu mezi Prahou a Berounem, která je v současné době natolik finančně náročná, že budeme hledat efektivnější a méně náročná řešení, než abychom se neuváženě pustili do tak zásadní investice," dodal.

Bárta se dnes s krajem dohodl, že vytvoří společnou pracovní skupinu, která přehodnotí priority co stavět a co ne a "hlavně jak stavět levněji". Koordinovat ji bude plzeňský poslanec Jaroslav Škárka (VV). Absolutní prioritou ministerstva i kraje bude pomoc konkrétním lidem v konkrétních obcích, tedy výstavba obchvatů. Do konce roku je skupina vytipuje a připraví jejich rozpočty. "Rozhodování o tom, kde se bude stavět, se bude činit tady v kraji, ne v Praze," dodal ministr.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (48x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (44x)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...
Nové trendy v kombinované dopravěNové trendy v kombinované dopravě (42x)
Sdružení silničních dopravců ČESMAD BOHEMIA, železniční dopravce ČD Cargo a operátor linek kombinované dopravy BOHEMIAKO...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice