Dr. Ing. Vítek Petr
Články tohoto autora:
Navrhování silničních komunikací s ohledem na bezpečnost provozu a vliv na životní prostředí
Bezpečnost dopravy a její vliv na životní prostředí jsou dnes klíčová politická témata, která ovlivňují celé odvětví dopravního stavitelství. Ačkoliv spolu zdánlivě nesouvisí, forma jejich řešení je mnohdy shodná, a proto jsou uváděna v rámci jednoho textu....
Celý článek zdeModernizace 4. úseku dálnice D1
Modernizace 4. úseku nejvytíženější české dálnice D1 mezi obcemi Ostředek (exit 34,0) a Šternov (exit 41,0), která probíhá během posledních dvou stavebních sezón, se již chýlí ke konci. Plánovaný termín zprovoznění byl 29. 9. 2018. Sdružení firem Hochtief CZ a. s. a Beton‑technik GmbH získalo v únoru roku 2017 kontrakt na tento úsek modernizace délky přibližně 7,2 km. Hlavním cílem modernizace je úprava původní kategorie D26,5 na D28. Součástí st...
Celý článek zdePříčiny poškození malých mostů povodněmi – ochranná opatření
Narušování, popřípadě úplná destrukce mostních konstrukcí při povodních nastává od nepaměti. S postupem času, zejména v souvislosti se zdokonalováním stavebních technologií, se daří stavět mosty odolné proti vlivu velké vody. Otázkou zůstává, jak robustní konstrukce je ekonomicky výhodné stavět a při jakém průtoku vody se připustí poškození nebo destrukce mostu. V tomto článku jsou zmíněny jen skutečnosti vystihující nejčastější poruchy. V závisl...
Celý článek zdeNavrhování mostů s ohledem na bezpečnost silničního provozu
Bezpečnost silničního provozu je určena řadou faktorů, např. chováním a reakcemi účastníků provozu, technickým stavem vozidel i stavem vozovek. Pojem stav vozovky zahrnuje stavební upořádání komunikace i aktuální stav určený zejména počasím. Meziuvedenými jevy existuje závislost, neboť sjízdnost komunikace za daného počasí závisí kromě údržby i na stavebním stavu vozovky (např. rychlost stékání vody za deště)....
Celý článek zdeLávka pro pěší v Praze na Barrandově
Projekt lávky pro pěší přes ulici K Barrandovu doplňuje již realizovaný projekt tramvajové trati Hlubočepy – Barrandov. Logicky navazuje na nově vybudovanou pěší osu procházející zastávkou tramvaje a spojuje toto lokální centrum s dosud odříznutou částí sídliště kolem Slavínského a Geologické ulice na druhé straně rychlostní spojky K Barrandovu. Tím je chodci nabídnuta šance dostat se bezpečně z jedné strany sídliště na druhou, aniž by muse...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>