doc. Mgr. Krbálek Milan Ph.D.
Články tohoto autora:
Vliv třídy rozdělení časových odstupů na kapacitu neřízených křižovatek
Při výpočtu kapacity neřízených křižovatek se v současnosti hojně využívá metoda kritických časových odstupů, která je v tuzemsku rovněž východiskem příslušných technických podmínek. Metoda se začala rozvíjet už v polovině minulého století a lze ji demonstrovat na jednoduchém modelu křížení dvou jednopruhových komunikací na obr. 1 [1]....
Celý článek zdeAnalýza mikrostruktury dopravního proudu s využitím standardních empirických dat
V současnosti používané nástroje pro mikroskopické modelování dopravního proudu a jeho následnou simulaci jsou už poměrně letité. Nejrozšířenější nástroj PTV VISSIM je založen na Wiedemannově modelu, poprvé publikovaném v roce 1974 [1]. Jeho největší konkurenta, mikroskopický model dopravy v nástroji AIMSUN, pohání Gippsův model z roku 1981 [2]. Donedávna poměrně rozšířené, ale v poslední době již ustupující nástroje rodiny Paramics pak pracují s...
Celý článek zdeAnalýza mikrostruktury dopravního proudu metodami teorie náhodných matic
Přírodní vědy se s oblibou samy prezentují jako ostrůvky racionálního uvažování v dnešním postmoderním světě. Přesto se ani jim nevyhýbají některé pověry. Za jednu z takových přírodovědných chimér lze označit představu, že zdařilý matematický model libovolného systému, který věrně popisuje jeho vlastnosti, umožňuje spolehlivou předpověď dalšího vývoje systému jako celku. Ještě dnes se můžeme setkat s tvrzením, že na těchto jednoduchých principech...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>