Ing. Jaroš Jan
Články tohoto autora:
Náhrada lokomotiv v době předodjezdové přípravy nákladních vlaků – možnost výrazných ekonomických přínosů pro železniční dopravce
Jednou z podstatných konkurenčních nevýhod železniční nákladní dopravy u nás je mimo jiné („just in time“ nebo „just in place“ ad.) cena přepravného, která je v přepočtu na tkm přepraveného zboží několikanásobně vyšší než u dopravy silniční. Železniční nákladní dopravci proto musí hledat finanční úspory mj. i v provozních nákladech. Jednou z oblastí, kde je možno dosáhnout výrazných finančních úspor a zvýšení produktivity práce vlakových lokomoti...
Celý článek zdeHluk z provozu seřaďovacího nádraží ve městě – v současné době řešitelný problém
Uvnitř Prahy, v městské části Praha 8, je umístěno seřaďovací nádraží Praha-Libeň. V době výstavby seř. nádraží koncem 80. let minulého století v této lokalitě převažovala průmyslová zástavba. Nejbližším objektem byl průmyslový podnik ČKD Lokomotivka. Hluková zátěž z železničního provozu a tedy i z provozu seř. nádraží nebyla v té době společenským problémem. Až po dokončení výstavby další občanské zástavby (obytných domů) v roce 2006 na místě po...
Celý článek zde„Snižování hluku vznikajícího při provozu kolejových brzd na seřaďovacích nádražích“ – pilotní realizace protihlukových opatření na železniční síti České republiky
POPIS A CHARAKTERISTIKA HLUKU VZNIKAJÍCÍHO PŘI BRZDĚNÍ V KOLEJOVÝCH BRZDÁCH (KB)Seřaďovací nádraží zajišťující tvorbu nákladních vlaků jsou významnou součástí železniční infrastruktury. Jedním z důležitých technologických zařízení spádovišť seřaďovacích stanic jsou kolejové brzdy, které slouží k regulaci rychlosti rozřazovaných vozů spouštěných ze svážného pahrbku. Provoz kolejových brzd s sebou bohužel zároveň přináší negativní jev v podobě siln...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>