prof. Ing. Vítek Jan L. CSc.
Články tohoto autora:
WP4: Využití vláknobetonu pro ostění tunelů
S prováděním mechanizovaných ražeb pomocí štítů (technologie TBM) úzce souvisí realizace definitivní konstrukce ostění, které je tvořeno prstenci složenými z prefabrikovaných železobetonových segmentů (dílců). Pro výrobu segmentů ostění lze využít vláknobeton bez tradiční prutové výztuže. Využití vláknobetonu pro segmentová ostění tunelů může přinést řadu technologických výhod oproti běžným železobetonovým segmentům. S přispěním projektu CESTI by...
Celý článek zdeWP3: Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností
WP3 je zaměřen na řešení praktických problémů souvisejících s výstavbou, údržbou a rekonstrukcemi mostů. V ČR existuje velké množství mostů, které vykazují poruchy nebo závady, přičemž omezený objem finančních prostředků na jejich opravu vyžaduje pečlivý výběr metod rekonstrukcí tak, aby vložené prostředky byly využity účelně a aby byla zajištěna bezpečnost silničního i železničního provozu. Další část balíčku je zaměřena na nové konstrukce mostů...
Celý článek zdeTrojský most v Praze
Trojský most je součástí tunelového komplexu Blanka. Je po něm vedena tramvajová trať, dva pruhy pro automobily v obou směrech a na okrajích jsou chodníky pro pěší. Přemostění je tvořeno dvojicí samostatných konstrukcí, které jsou odděleny dilatací nad pilířem umístěným na trojském břehu. Hlavní pole je navrženo jako prostě podepřená ocelová oblouková konstrukce (rozpětí 200,4 m, vzepětí oblouku 20,0 m) s předpjatou betonovou mostovkou zavěšenou ...
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>