doc. Ing. Vráblík Lukáš Ph. D.
Články tohoto autora:
Unikátní lávky a mosty z UHPC
Příspěvek shrnuje nové aplikace materiálu UHPC (Ultra High Performance Concrete) přesněji UHPFRC (Ultra High Performance Fibre Reinforced Concrete), které se podařilo v roce 2018 zrealizovat. Jedná se o tři unikátní lávky pro pěší: Lávku přes řeku Lubinu ve městě Příbor, Lávku pro pěší a cyklisty v prostoru Černých mostů v Táboře a o Lávku přes Dřetovický potok v Kladně-Vrapicích. Další aplikací je použití ztraceného bednění na mostech přes tratě...
Celý článek zdeNový most přes Váh v Trenčíně
V současnosti je dokončena výstavba mostního objektu SO 202 v rámci I. etapy plánovaného jihovýchodního obchvatu města Trenčín. Most byl uveden do provozu dne 25. 3. 2015. Celková délka stavby „I/61 Trenčín – most“ je 2,450 km. Celá řešená stavba je tvořena samotnou silniční komunikací a 4 mostními objekty. Dominantní z celé stavby je svou délkou téměř 540 m právě nový most přes Biskupický kanál a řeku Váh....
Celý článek zdeAnalýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných předpjatých mostů velkých rozpětí
1. PROBLEMATIKA PRŮHYBŮ, DOPORUČENÍ PRO NÁVRH Při navrhování předpjatých mostních konstrukcí velkých rozpětí je nutno postupovat tak, aby byly respektovány všechny známé faktory ovlivňující nárůst průhybů, postupovat spíše konzervativně (oproti snaze dostávat se na hranice možností současných návrhových předpisů). Je evidentní, že vyšší ohybová tuhost konstrukce a obvykle i vyšší stupeň vhodně uspořádaného předpětí přispívá ke zmenšení průhybů....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>