Prof. Ing. Křístek Vladimír DrSc., dr.h.c., FEng.
Články tohoto autora:
Optimalizace návrhu a úprav mostů z hlediska celoživotních nákladů
V České republice se v současné době nachází asi 16 500 mostů na silnicích a dálnicích, další mostní objekty jsou na železničních tratích a ve vlastnictví obcí. Údržba, opravy a přestavby takového množství objektů jsou technicky i finančně velmi náročné. Jako podklad pro optimalizaci řešení mostních objektů i stavebních úprav prováděných během doby jejich životnosti je zpracovávána studie různých typů mostních objektů a jejich variant s důkladným...
Celý článek zdeExtrémní navrhované situace konstrukcí - účinek výbuchu
Na bezpečnost na komunikaci můžeme nahlížet primárně jako na bezpečnost silničního provozu určovanou předpisy silničního provozu a pořádku na komunikaci, které by měly při jejich dodržování přispět k bezpečnosti jízdy. V případě, že se již, ať z jakýchkoli důvodů, nehoda na komunikaci stane, je třeba, aby byla komunikace ve všech svých místech přizpůsobena v první řadě záchraně lidských životů a v řadě druhé záchraně věcného majetku. Představa do...
Celý článek zdeAnalýza příčin a návrh opatření pro zabránění vzniku nadměrných předpjatých mostů velkých rozpětí
1. PROBLEMATIKA PRŮHYBŮ, DOPORUČENÍ PRO NÁVRH Při navrhování předpjatých mostních konstrukcí velkých rozpětí je nutno postupovat tak, aby byly respektovány všechny známé faktory ovlivňující nárůst průhybů, postupovat spíše konzervativně (oproti snaze dostávat se na hranice možností současných návrhových předpisů). Je evidentní, že vyšší ohybová tuhost konstrukce a obvykle i vyšší stupeň vhodně uspořádaného předpětí přispívá ke zmenšení průhybů....
Celý článek zde- <<
- <
- 1
- >
- >>