KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Informace o autorovi - Ing. Mařík Libor

Ing. Mařík Libor

Články tohoto autora:

Tunel Považský Chlmec – zahájení prací na definitivním ostění tunelu

Tunel Považský Chlmec – zahájení prací na definitivním ostění tunelu
Publikováno: 19.2.2016

V minulém čísle časopisu jsme podali komplexní informaci o výstavbě tunelu Považský Chlmec na dálnici D1 v úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) se zaměřením na výstavbu stavebních jam, změny prováděné v rámci projektování a realizace podle podmínek žluté knihy FIDIC a ražbu tunelu, která v té době intenzivně probíhala. Pro Národnú diaľničnú spoločnosť tunel projektuje i staví v režimu „navrhni a postav“ firma HOCHTIEF CZ a. s....

Celý článek zde

Tunel Považský Chlmec na dálnici D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) od projektu k realizaci

Tunel Považský Chlmec na dálnici D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) od projektu k realizaci
Publikováno: 4.11.2015

V květnu 2014 byla zahájena výstavba dvoutroubového dálničního tunelu Považský Chlmec v úseku dálnice D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). V době vydání článku byly vyhloubeny stavební jámy západního i východního portálu i stavební jáma střed. Na západním portále dokončil zhotovitel zpětný zásyp obou želv a vyrazil pod nimi plný profil tunelu. Probíhá ražba kaloty i opěří v obou tunelových troubách. Ve stavební jámě střed je konstrukce želvy ro...

Celý článek zde

Realizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov

Realizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov
Publikováno: 25.5.2012

Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradnického, které jsou součástí právě dokončovaného modernizovaného traťového úseku Votice – Benešov u Tábora na IV. železničním koridoru Dolní Dvořiště – Praha Hostivař. Tunely Zahradnický, Olbramovický a Votický jsou již provozovány, Tomické I. a II. budou dokončeny do srpna 2012....

Celý článek zde

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby
Publikováno: 3.10.2011

Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloubeným železničním tunelem, jehož ostění tvoří beton odolný proti průsakům. Originální je i konstrukce ostění tunelu rozpíraná ve spodní části o boky stavební jámy nebo způsob vyztužování ostění. Stavbu tunelu provázely od samého počátku geotechnické problémy, které si vyžádaly změnu způsobu zajištění stavební jámy. K odtěžování st...

Celý článek zde

Ražené tunely Olbramovický a Tomický I. na trati Votice – Benešov u Prahy

Ražené tunely Olbramovický a Tomický I. na trati Votice – Benešov u Prahy
Publikováno: 6.6.2011

Součástí Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy je celkem pět tunelů. Kromě hloubeného tunelu Votický projektuje firma IKP Consulting Engineers i realizační dokumentaci tunelů Olbramovický a Tomický I. Oba tunely se z hlediska technologie provádění dělí na úseky hloubené a úseky ražené pomocí Nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Článek informuje o zkušenostech z výstavby, porovnává prognózu a skutečnost z hlediska geotechnických podm...

Celý článek zde
  • <<
  • <
  • 1
  • >
  • >>

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice